La militància del PSIB-PSOE aprova la Ponència Marc del 14è Congrés per unanimitat

La Ponència Marc del 14è Congrés del PSIB-PSOE ha estat aprovada per unanimitat. S’han dut a terme tres comissions, en les quals s’han reunit els 236 delegats i delegades de 63 agrupacions de les Illes Balears, per debatre més de 370 esmenes.

Cal recordar que la Ponència Marc, coordinada per Pere Joan Pons, recull quatre eixos fonamentals per abordar els pròxims anys.

El primer eix, ‘Valors, Democràcia del segle XXI’, analitza el marc de valors en què hem d’encarar els pròxims anys els socialdemòcrates, l’erosió de les democràcies i de règims que qüestionen la cultura parlamentària, a més dels nous valors que sorgeixen després de la Covid-19.

El segon eix, ‘Sostenibilitat, transició i futur del model productiu’, planteja els reptes que suposen en el 2021 el model productiu de futur per a les Balears i els reptes que posa la transició energètica i digital.

‘Per la consolidació del benestar i els drets socials’ és el tercer eix de la Ponència i planteja els grans reptes que ens està deixant la crisi de la Covid-19: la consolidació de l’educació, de la sanitat, de la dependència, dels serveis socials, com a element vector de les polítiques per als anys vinents.

El darrer eix, ‘PSIB-PSOE: una organització al servei de la societat de les Illes Balears’, exposa la necessitat d’oferir propostes de vertebració del país, al mateix temps que hem de ser capaços d’adaptar-nos com a organització als nous temps, les noves formes, els nous instruments per fer política, com a primera força política de les Illes Balears.