Pere Joan Pons reclama “una acceleració de la transició energètica i la descarbonització per assegurar el futur a les pròximes generacions”

El diputat del PSIB-PSOE al Congrés i president de la comissió encarregada dels assumptes mediambientals de l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE), Pere Joan Pons, ha reclamat en el marc de la Cimera pel Clima de Glasgow (COP26), “una acceleració de la transició energètica i la descarbonització per assegurar el futur a les pròximes generacions”.

“En aquesta setmana clau de la Cimera pel Clima de Glasgow, des de la comissió de medi ambient i canvi climàtic de l’OSCE, feim una crida perquè s’acceleri la transició energètica”, ha exposat Pons, en referència a un informe elaborat per aquesta comissió.

Així, aquest informe reclama als 323 parlamentaris que conformen l’Assemblea Parlamentària de l’OSCE, que facin valer la seva veu per exigir l’acceleració dels processos de descarbonització “perquè hi hagi un planeta més verd, perquè es pugui assegurar el futur de les pròximes generacions i perquè es continuï la transició cap a unes energies netes i la reducció de les emissions, però més ràpidament i sense que es deixi ningú enrere”.

A més, a més, Pons ha explicat que des d’aquesta comissió també es demana “urgentment” als responsables polítics i representats públics d’arreu “que facin tot el possible perquè aquesta transició i descarbonització sigui el més ràpida possible”.

Pere Joan Pons és el president de la delegació parlamentària espanyola a l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i de la Comissió d’Assumptes Econòmics, Científics, Tecnològics i Mediambientals de l’Assemblea Parlamentària de la citada organització.

Recursos addicionals