Tancar el cicle de l’aigua, per Juan Calvo

Tancar el cicle de l’aigua és el principal repte ambiental a les Illes Balears per garantir aigua de qualitat per tota la població, contribuir a la competitivitat de les nostres empreses i recuperar els nostres aqüífers i ecosistemes aquàtics. Tancar el cicle de l’aigua és la condició necessària per garantir el futur de les Illes Balears. És una tasca urgent que comença amb l’estalvi i reducció del consum d’aigua, segueix amb la depuració de les aigües residuals i culmina amb la reutilització de l’aigua depurada.

Per aconseguir-ho, continuarem ampliant la xarxa, abastament d’aigua dessalada, eliminant les pèrdues a les xarxes de subministrament d’aigua, renovant el clavegueram municipal i garantint, en definitiva, una aigua depurada de qualitat per la seva reutilització. Així, podrem donar una passa més i tancar el cicle per aprofitar tota l’aigua depurada per tots els usos possibles. Amb la conferència política, des del PSIB-PSOE obrim el nostre procés de reflexió col·lectiu a la societat amb l’objectiu de preparar les mesures que ho faran possible.

…I tu com penses tancar el cicle de l’aigua?

Juan Calvo

Membre de l’equip redactor del Document Marc de la Conferència Política 2023