
La consellera evita contestar les preguntes del diputat socialista Llorenç Pou per definir un calendari d’aprovació dels tributs, malgrat el compromís de Prohens en el debat de Política general
La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer, ha evitat comprometre un calendari perquè la Mesa de Diàleg Social tracti i aprovi una decisió per a incrementar l’ITS i establir un impost per als rent a cars. La consellera ha indicat, en comissió de Treball: “Yo no mando”, per evitar contestar una calendarització concreta y ha afegit: “manda el director general (de Diàleg Social) y el doctor Riera”, com a responsables de coordinar el diàleg social. Tot això, malgrat el compromís de la presidenta Prohens a donar prioritat a aquest debat.
Aquesta manca de concreció en un calendari incrementa l’escepticisme del Grup Socialista sobre la voluntat del Govern d’apujar l’impost, quan en un any no s’ha fet cap passa en aquesta direcció. Aquest escepticisme és més gran, quan ja a l’octubre de 2024 els socialistes van demanar, en una de les reunions de la mesa de sostenibilitat, un calendari per a l’aprovació de l’increment de l’ITS: “I la directora general d’Economia em va expressar una negativa rotunda a tractar el tema i a establir cap calendari”, ha recordat Pou.
Pou també ha urgit a la consellera Cabrer a fer passes perquè no s’arribi a una altra temporada sense aquests impostos. En aquest sentit, ha recordat a Cabrer que ha estat la presidenta qui “ha donat prioritat” a l’establiment dels tributs, en el debat de Política General celebrat aquesta setmana. Per això, també ha demanat a Cabrer que clarifiqui també quin serà el procediment per donar el vistiplau a les dues propostes del Grup Socialista, com es farà i si es decidirà per majoria absoluta o per unanimitat en la Mesa de Diàleg Social.
El Grup Socialista ha recordat al Patit Popular que pot donar suport de manera immediata a la iniciativa socialista, que ja ha registrat la proposició al Parlament per al seu debat. També ha urgit al Govern a convocar ràpidament la Mesa de Diàleg Social per debatre aquests punts, amb l’objectiu que les mesures s’aprovin aquest hivern i puguin estar en vigor per la pròxima temporada turística.