El PSIB-PSOE denuncia que amb el vot en contra del PP als objectius d’estabilitat pressupostària les Balears perd 38,5 milions d’euros de finançament

El PP rebutja en el Senat els objectius d’estabilitat del Govern i això suposa una despesa de 1.000 milions d’euros a les comunitats autònomes d’Espanya, de les quals 10 estan governades pel seu partit, entre elles les Balears

Durant el plenari del Senat que s’ha celebrat aquest dimecres, el PP ha votat en contra, per segona vegada, dels objectius d’estabilitat pressupostària. Davant aquesta negativa del PP, el Ministeri d’Hisenda del Govern avisa que “aquesta decisió durà conseqüències a la ciutadania i als serveis públics”.

Segons els càlculs del Ministeri d’Hisenda del Govern, les comunitats autònomes i les seves administracions tindran pèrdues d’una dècima del Producte Interior Brut (PIB). Per a les Illes Balears, governades per Margalida Prohens (PP), que el seu propi partit vulgui derruir els objectius suposa un dèficit de 38,5 milions d’euros que afecta directament a tots habitants.

Pere Joan Pons, senador del PSIB-PSOE per Mallorca, ha declarat que “ una vegada més el Partit Popular mira pels seus propis interessos i deixa de banda a la ciutadania i a les administracions públiques de les Balears i d’Espanya”.

Finalment, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, Maria Jesús Montero, ha assegurat que: “ Ho poden intentar amagar com vulguin, però que estan aconseguint és que les administracions territorials tenguin menys recursos i espais físics”.

Recursos addicionals