Els socis del Pacte de Govern registren una iniciativa perquè el Parlament se solidaritzi i mostri el seu suport amb la professora del col·legi La Salle de Palma víctima d’amenaces i insults

Els partits que conformen el Pacte de Govern de les Illes Balears (Més per Mallorca, Unides Podem i PSIB-PSOE) han registrat una iniciativa en el Parlament de les Illes Balears perquè la cambra autonòmica se solidaritzi i mostri el seu suport amb la professora del col·legi La Salle de Palma, víctima d’amenaces i insults per part de la ultradreta i entitats afins per fer complir el reglament de funcionament del centre.

En concret, la Proposició No de Llei, que es durà a debat i aprovació al ple, demana, a més de la solidaritat i suport de la cambra amb la professora, que el Parlament també condemni i denunciï aquestes amenaces i insults. A més, a més, s’insta la cambra autonòmica a declarar intolerable la instrumentalització política que certs grups polítics fan de l’educació i la llengua.

Un darrer punt d’acord demanarà al Parlament que reconegui la tasca professional i l’esforç de tots i totes les docents, els claustres i els equips directius que fan feina a tots els centres de les Illes per aconseguir tenir una educació de qualitat i que formi l’alumnat en els valors democràtics i de respecte.

El diputat de Més per Mallorca, Joan Mas, ha expressat el suport dels grups del pacte al col·lectiu docent i, en especial, a la professora assetjada per l’extrema dreta. Mas ha reclamat també que aquest tipus de conflictes s’han de resoldre dins els mateixos centres educatius i ha assenyalat aquells que “només cerquen rebentar la convivència als centres educatius”. En aquest sentit, Mas ha deixat clar que el Parlament s’ha de posicionar al costat de la víctima i dels docents.

Per la seva part, la diputada d’Unides Podem, Gloria Santiago, ha afirmat que “la docent que ha patit els atacs i amenaces ha de saber que Unides Podem està amb ella”, i ha expressat la seva “més ferma condemna a les amenaces que ha rebut la docent”. Santiago ha explicat que “les amenaces ens recorden a una època molt fosca de la història del nostre país, a la qual no hem de tornar. En aquest cas, els partits polítics han de demostrar altura de mires i una gran responsabilitat i no avivar el foc”.

Finalment, el diputat del PSIB-PSOE, Enric Casanova, ha lamentat “la instrumentalització política per part de la dreta” i ha tornat a demanar al PP que es posicioni clarament. “El Partit Popular no es pot mantenir equidistant i sense dir res; tots els partits hem de demanar respecte pels valors democràtics, perquè no es pot criminalitzar una persona per haver fet la seva feina amb professionalitat”, ha insistit el diputat.